Головна / Наукова бібліотека / Програма творчого конкурсу "Хореографія" (вступ на ОКР "Бакалавр"

Програма творчого конкурсу "Хореографія" (вступ на ОКР "Бакалавр"

 

ПРОГРАМА  З  ХОРЕОГРАФІЇ

На спеціальність “Хореографія і художня культура” приймаються особи, які мають повну загальну середню освіту та відповідну фахову підготовку.

Підготовка бакалавра з “Хореографії та художньої культури” полягає у виробленні вмінь та навичок, необхідних для роботи у сфері художньо-естетичного виховання дітей та молоді засобами хореографії та художньої культури. Специфіка участі цих видів мистецтв у формуванні гармонійно розвинутої особистості обумовлена природою, виразними засобами танцю.

Програма випробування з хореографії передбачає показ абітурієнтом своїх творчих здібностей та виконавських умінь з хореографії.

До проведення іспитів проводиться обов’язкове консультування з класичного, народно-сценічного та українського танців, яке передбачає групові (10-12 осіб) вправи, загальним часом 4-8 годин (в розрахунку 5 хвилин на одного абітурієнта).

 

Програма випробування включає:

1. Демонстрацію абітурієнтом своїх виконавських вмінь та навичок, зокрема елементів екзерсису класичного танцю:

  • основні позиції ніг;
  • основні позиції рук;
  • напівприсідання й повне присідання /plie/;
  • вправи на розвиток рухливості стопи /battementtendu/;
  • маленькі кидки /battementtendujete/;
  • низькі й високі розвороти ноги /battementfondu/;
  • ударяючі рухи ноги  /battement frappe/;
  • колові рухи по підлозі /ronddejambeparterre /;
  • підніманняногипідкутом900 /battement  developpe, releve lent/;
  • великий кидок ногою на 900 /grandbattement/;
  • перегинання  корпусу (вперед, вбік, назад);
  • переступання з ноги на ногу / pas   debourree /;
  • вправи для рук /port-de-bras/;
  • вправи на поєднання рухів ніг, рук, голови й корпусу /tempslie/;
  • пози класичного танцю;
  • allegro (стрибки) - tempsleve sauté,    shangement de pieds,    pas eshappe,   pas assemble,   pas balance,   sissonne fermee,   pas jete;
  • елементи віртуозної техніки (індивідуально).

Елементи екзерсису народно-сценічного танцю:

– каблучні вправи (іспанські „сапатеадо”, російські „дробі”);

– позиції рук та ніг, в народно-сценічному танці;

– елементи екзерсису українського народного танцю;

– оберти в українському танці;

– віртуозна техніка (індивідуально).

 

 

2. Виконання танцю за власним бажанням абітурієнта /з особистого репертуару/ протягом 3-4 хвилин. Це можуть бути: історико-побутовий танець /менует, гавот, вальс, полька, кадриль, мазурка та ін./; класичний танець; народно-сценічний танець /український, російський, білоруський, угорський, молдавський, іспанський тощо/, бальний танець, який включає в себе традиційні європейські бальні танці /вальс віденський, англійський класичний вальс, танго, повільний та швидкий фокстрот та ін./ латиноамериканські танці  /самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв/, сучасний танець-модерн, джаз, степ та інші.

3. Творче завдання: створення та виконання танцювального етюду на запропоновану тему. Етюд повинен мати закінчену музично-хореографічну форму: мати експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку. Тривалість – 2-3 хвилини.

Зміст творчого завдання може бути різноманітним:

— відображення явищ навколишнього життя й природи;

— акторські завдання;

— танцювальна імпровізація на народну, сучасну музику;

  • уміння передавати музику й зміст образу рухом; зміна характеру музики /ритм, темп, динаміка, тощо/.

 4. Загальні питання з хореографії

Питання з класичного танцю:

  • позиції рук та ніг у класичному танці;
  • пози в класичному танці;
  • положення ніг та тулубу в класичному екзерсисі;
  • форми port-de-brass;
  • поділ сценічного простору по точках (за системою А.Я.Ваганової).

Питання з народно-сценічного танцю:

  • позиції рук та ніг у народно-сценічному танці;
  • різновиди вистукувань (в яких народних танцях вони присутні та яку мають назву);
  • регіональний поділ українських народних танців.

Назвати провідних українських танцівників.

Назвати провідні  професійні танцювальні колективи України.

Назвати балети на українську тематику.

Назвати балети П.І.Чайковського.

Назвати балети Ф.Мінкуса, А.Адана.

 

 

 

 

 

 

 

На базі освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст»

На спеціальність “Хореографія і художня культура” приймаються особи, які мають повну загальну середню спеціальну освіту та відповідну фахову підготовку.

Підготовка бакалавра з “Хореографії та художньої культури” полягає у виробленні вмінь та навичок, необхідних для роботи у сфері художньо-естетичного виховання дітей та молоді засобами хореографії та художньої культури. Специфіка участі цих видів мистецтв у формуванні гармонійно розвинутої особистості обумовлена природою, виразними засобами танцю.

Програма випробування з хореографії передбачає показ абітурієнтом своїх творчих здібностей та виконавських умінь з хореографії.

До проведення іспитів проводиться обов’язкове консультування з класичного, народно-сценічного та українського та сучасного танців, яке передбачає групові (10-12 осіб) вправи, загальним часом 4-8 годин (в розрахунку 5 хвилин на одного абітурієнта).

 

Програма випробування включає:

1. Демонстрацію абітурієнтом своїх виконавських вмінь та навичок, зокрема елементів екзерсису класичного танцю:

  • основні позиції ніг;
  • основні позиції рук;
  • напівприсідання й повне присідання /plie/;
  • вправи на розвиток рухливості стопи /battementtendu/;
  • маленькі кидки /battementtendujete/;
  • низькі й високі розвороти ноги /battementfondu/;
  • ударяючі рухи ноги  /battement frappe/;
  • колові рухи по підлозі /ronddejambeparterre /;
  • підніманняногипідкутом900 /battement  developpe, releve lent/;
  • великий кидок ногою на 900 /grandbattement/;
  • перегинання  корпусу (вперед, вбік, назад);
  • переступання з ноги на ногу / pas   debourree /;
  • вправи для рук /port-de-bras/;
  • вправи на поєднання рухів ніг, рук, голови й корпусу /tempslie/;
  • пози класичного танцю;
  • allegro (стрибки) - tempsleve sauté,    shangement de pieds,    pas eshappe,   pas assemble,   pas balance,   sissonne fermee,   pas jete;
  • елементи віртуозної техніки (індивідуально);
  • вміння складати навчальні комбінації з вказаними рухами та цілі їх використання в навчанні.

Елементи екзерсису народно-сценічного танцю:

– каблучні вправи (іспанські „сапатеадо”, російські „дробі”);

– позиції рук та ніг, в народно-сценічному танці;

– елементи екзерсису українського народного танцю;

– оберти в українському танці;

  • віртуозна техніка (індивідуально);
  • вміти пояснити методику та особливості виконання рухів.

2. Виконання танцю за власним бажанням абітурієнта /з особистого репертуару/ протягом 3-4 хвилин. Це можуть бути: історико-побутовий танець /менует, гавот, вальс, полька, кадриль, мазурка та ін./; класичний танець; народно-сценічний танець /український, російський, білоруський, угорський, молдавський, іспанський тощо/, бальний танець, який включає в себе традиційні європейські бальні танці /вальс віденський, англійський класичний вальс, танго, повільний та швидкий фокстрот та ін./ латиноамериканські танці  /самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв/, сучасний танець-модерн, джаз, степ та інші.

3. Творче завдання: створення та виконання танцювального етюду на запропоновану тему. Етюд повинен мати закінчену музично-хореографічну форму: мати експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку. Тривалість – 2-3 хвилини.

Зміст творчого завдання може бути різноманітним:

— відображення явищ навколишнього життя й природи;

— акторські завдання;

— танцювальна імпровізація на народну, сучасну музику;

  • уміння передавати музику й зміст образу рухом; зміна характеру музики /ритм, темп, динаміка, тощо/.

 4. Загальні питання з хореографії

Питання з класичного танцю:

  • позиції рук та ніг у класичному танці;
  • пози в класичному танці;
  • положення ніг та тулубу в класичному екзерсисі;
  • форми port-de-brass;
  • поділ сценічного простору по точках (за системою А.Я.Ваганової).

Питання з народно-сценічного танцю:

  • позиції рук та ніг у народно-сценічному танці;
  • різновиди вистукувань (в яких народних танцях вони присутні та яку мають назву);
  • регіональний поділ українських народних танців.

Назвати провідних українських танцівників.

Назвати провідні  професійні танцювальні колективи України.

Назвати балети на українську тематику.

Назвати балети П.І.Чайковського.

Назвати балети Ф.Мінкуса, А.Адана.

Назвати постановки балетів Ю.М.Григоровича та виконавців головних партій. у цих постановках.

Назвати викладачів-теоретиків з класичного та народно-сценічного танців та їх праці.

Назвати українських хореографів, які присвятили своє життя пропаганді та збиранню українського фольклорного танц

для  спеціальності  “Хореографія”

на  базі  освітньо-кваліфікаційного рівня  “Бакалавр”

 

ПРОГРАМА  З  ХОРЕОГРАФІЇ

На спеціальність “Хореографія і художня культура” приймаються особи, які мають повну загальну середню спеціальну освіту та відповідну фахову підготовку.

Підготовка спеціаліста з “Хореографії та художньої культури” полягає у виробленні вмінь та навичок, необхідних для роботи у сфері художньо-естетичного виховання дітей та молоді засобами хореографії та художньої культури. Специфіка участі цих видів мистецтв у формуванні гармонійно розвинутої особистості обумовлена природою, виразними засобами танцю.

Програма випробування з хореографії передбачає показ абітурієнтом своїх творчих здібностей та виконавських можливостей у галузі хореографічного мистецтва.

Програма випробування включає:

1. Демонстрацію абітурієнтом своїх виконавських вмінь та навичок, зокрема елементів екзерсису та складання навчальних комбінацій з такими рухами:

  • основні позиції ніг;
  • основні позиції рук;
  • напівприсідання й повне присідання /plie/;
  • вправи на розвиток рухливості стопи /battementtendu/;
  • маленькі кидки /battementtendujete/;
  • низькі й високі розвороти ноги /battementfondu/;
  • ударяючі рухи ноги  /battement frappe/;
  • колові рухи по підлозі /ronddejambeparterre /;
  • підніманняногипідкутом900 /battement  developpe, releve lent/;
  • великий кидок ногою на 900 /grandbattement/;
  • перегинання  корпусу (вперед, вбік, назад);
  • переступання з ноги на ногу / pas   debourree /;
  • вправи для рук /port-de-bras/;
  • вправи на поєднання рухів ніг, рук, голови й корпусу /tempslie/;
  • пози класичного танцю;
  • allegro (стрибки) - tempsleve sauté,    shangement de pieds,    pas eshappe,   pas assemble,   pas balance,   sissonne fermee,   pas jete;
  • елементи віртуозної техніки (індивідуально).

2. Виконання танцю за власним бажанням абітурієнта /з особистого репертуару/ протягом 3-4 хвилин. Це можуть бути: історико-побутовий танець /менует, гавот, вальс, полька, кадриль, мазурка та ін./; класичний танець; народно-сценічний танець /український, російський, білоруський, угорський, молдавський, іспанський тощо/, бальний танець, який включає в себе традиційні європейські бальні танці /вальс віденський, англійський класичний вальс, танго, повільний та швидкий фокстрот та ін./ латиноамериканські танці  /самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль, джайв/, сучасний танець-модерн, джаз, степ та інші.

 

3. Творче завдання: створення та виконання танцювального етюду на запропоновану тему. Етюд повинен мати закінчену музично-хореографічну форму: мати експозицію, зав’язку, розвиток дії, кульмінацію та розв’язку. Тривалість – 2-3 хвилини.

      Скласти комбінації класичного або народно-сценічного екзерсису. Тривалість 2-3 хвилини.

Зміст творчого завдання може бути різноманітним:

— відображення явищ навколишнього життя й природи;

— акторські завдання;

— танцювальна імпровізація на народну, сучасну музику;

  • уміння передавати музику й зміст образу рухом; зміна характеру музики /ритм, темп, динаміка, тощо/;
  • правильне виконання елементів та рухів класичного та народно-сценічного танців.

4. Загальні питання з хореографії

Питання з класичного танцю:

  • позиції рук та ніг у класичному танці;
  • пози в класичному танці;
  • положення ніг та тулубу в класичному екзерсисі;
  • форми port-de-brass;
  • поділ сценічного простору по точках (за системою А.Я.Ваганової);
  • послідовність виконання класичного екзерсису (за системою А.Я.Ваганової).

Питання з народно-сценічного танцю:

  • позиції рук та ніг у народно-сценічному танці;
  • різновиди вистукувань (в яких народних танцях вони присутні та яку мають назву);
  • регіональний поділ українських народних танців.

Назвати провідних українських виконавців та балетмейстерів-постановників.

Назвати провідні  професійні танцювальні колективи України.

Творчийдоробок П.П.Вірського у хореографічному мистецтві України.

Назвати балети на українську тематику.

Назвати балети П.І.Чайковського.

Назвати балети Ф.Мінкуса, А.Адана.

Назвати постановки балетів Ю.М.Григоровича та виконавців головних партій. у цих постановках.

Назвати викладачів-теоретиків з класичного та народно-сценічного танців та їх праці.

Назвати українських хореографів, які присвятили своє життя пропаганді та збиранню українського фольклорного танцю.

Кожне завдання оцінюють 3 екзаменатори – викладачі кафедри хореографії Інституту мистецтв НПУ імені М.П.Драгоманова.

Тривалість  відповіді  на  вступному  випробуванні  —  30  хвилин.


Критеріїоцінюваннявступнихіспитівабітурієнтівспеціальності«Хореографія»

Бали

Демонстрація  абітурієнтом своїх виконавських вмінь та навичок, зокрема елементів класичного, народно-сценічного екзерсису, українського народного танцю

 

 

Виконавські здібності та виконавська майстерність

 

Творче завдання

Створення та виконання танцювального етюду на запропоновану тему

 

Відповіді на загальні питання з хореографії

175-200

 до 65 балів – виставляється абітурієнтам, які на високому художньому рівні виконали запропонований матеріал, всебічно розкрили характерні стильові особливості класичного, народно-сценічного та українського народного танців.

 

до 30 балів –  виставляється абітурієнтам, які на високому художньому рівні виконали хореографічний номер чи фрагмент вистави. Розкрили суть виконання, показали високий рівень виконання, виразність та віртуозну майстерність

 

до 65 балів

виставляється абітурієнтам, які зробили і виконали етюд на високому художньому рівні. Передали характер танцю, показали яскраве виконання.

 

 

до 40 балів- отримують абітурієнти, які повністю розкрили питання

150-174

до 57 балів виставляється абітурієнтам, які добре виконали запропонований  матеріал, але у виконані допустили окремі помилки.

 

до 25 балів– виставляється абітурієнтам, які добре виконали свій номер, фрагмент чи етюд, але допустили окремі  неточності у виконанні рухів, млявість, ритмічну неточність.

 

до 57 балів виставляється абітурієнтам, які правильно виконали етюд, але допустили окремі помилки в створенні та виконанні.

 

 

до 35 балів – отримують абітурієнти, які правильно відповіли на питання , але допустили незначні неточності.

124-149

до 48 балів виставляється абітурієнтам, які виконали запропонований програмний матеріал, але допустили ряд помилок у відтворенні хореографічного тексту запропонованих комбінацій, припускали помилки у ритмічному та темповому малюнках, поверхово передали характер та методичну правильність виконання.

 

до 23 балів– виставляється абітурієнтам, які не змогли показати свої виконавські здібності ( у такому випадку абітурієнт одержує „0” балів), але номер чи фрагмент виконано лише частково (менше половини) з порушенням виконання технічної  чи виразної форми номеру, невиразно, мляво, не цікаво

 

до 48 балів  виставляється абітурієнтам, які  зробили і виконали етюд поверхово, примітивно та допустили помилки у створенні і виконанні.

 

 

до 30 балів- отримують абітурієнти, які не дали повної відповіді на питання чи розкрили питання поверхово з суттєвими неточностями.

100-123

до 41 бала виставляється абітурієнтам, які не змогли виконати запропонований матеріал (у такому випадку абітурієнт одержує „0” балів), але завдання виконане лише частково з порушенням порядку комбінацій та етюдів, їх невиразним та неритмічним виконанням.

до 18 балів виставляється абітурієнтам, які не змогли виконати запропонований матеріал.

 

 

до 41 бала бали виставляється абітурієнтам, які не впоралися із завданням ( не зробили закінчену музично-хореографічну форму, не передали музику й зміст образу рухом танцю), або виконали завдання лише частково, з суттєвими помилками.

 

до 23 балів – отримують абітурієнти, які взагалі не розкрили суть питання чи дали неправильне його визначення

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter