Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / Про компетентний діалог між педагогами та батьками і не тільки

Про компетентний діалог між педагогами та батьками і не тільки

1У НПУ імені М. П. Драгоманова 15 листопада 2013 року відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Роль батьків у запровадженні інклюзивної форми навчання дітей з особливими освітніми потребами». Захід організовано кафедрою ортопедагогіки та реабілітології Інституту корекційної педагогіки і психології НПУ спільно з ВГО НТІ «Інститут соціальної політики» за підтримки Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, за фінансової підтримки Міжнародного Фонду «Відродження».

На обговорення були винесені проблемні питання щодо розвитку педагогічної компетентності та самоосвіти батьків, які виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку, та їх участі у навчанні своїх дітей в умовах інклюзивної форми навчання. Розглянуті також питання перекваліфікації фахівців шкіл з інклюзивною формою навчання, які не мають відповідної кваліфікації у сфері спеціальної освіти.

1 

У Всеукраїнській науково-практичній конференції взяли участь близько 200 представників з 11 регіонів України: Миколаївської, Дніпропетровської, Львівської, Кіровоградської, Вінницької, Харківської, Донецької, Одеської, Волинської, Київської областей та м. Київ. Серед учасників конференції: батьки дітей з особливими освітніми потребами, науковці, вчителі, корекційні педагоги, фахівці ПМПК, психологи, реабілітологи, соціальні педагоги, методисти, адміністратори системи освіти, директори навчально-реабілітаційних центрів, представники громадських організацій осіб з інвалідністю, студенти Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ й інших ВНЗ.

У пленарному засіданні конференції з доповідями виступили: Гриневич Л. М., народний депутат України, голова комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти; Синьов В. М., директор Інституту корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, член Національної академії педагогічних наук України; Шевцов А. Г., президент ВГО НТІ «Інститут соціальної політики», завідувач кафедри ортопедагогіки та реабілітології ІКПП НПУ; Андрощук О. В., менеджер Освітньої програми Міжнародного фонду «Відродження»; Бохно О. В., представник Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України; Бондар В. І., академік НАПН України; Чеботарьова О. В., старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України; Артемова Ю. А., директор Горлівського навчально-виховного комплексу з інклюзивною формою навчання; Хворова Г. М., доцент кафедри ортопедагогіки та реабілітології ІКПП НПУ; Вознюк Л. М., голова правління Волинської обласної дитячої громадської організації «Центр розвитку дитини»; Романенко О. В., професор кафедри психології Національної академії внутрішніх справ.

2 

У своєму виступі-зверненні до учасників конференції народний депутат України Гриневич Л. М., повідомила, що сьогодні на розгляді Верховної Ради України перебуває чотири законопроекти, що спрямовані на покращення законодавства у питанні можливості отримання освіти дітьми з особливими освітніми потребами та з інвалідністю, зокрема «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» та «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» щодо доступності навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

Директор Інституту корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Синьов В. М. наголосив на тому, що педагоги України звертаються з проханням недопущення фактів масового закриття спеціальних шкіл-інтернатів та необхідності збереження закладів корекційної освіти. Завідувач кафедри ортопедагогіки та реабілітології університету професор Шевцов А. Г. накреслив шляхи отримання спеціальних знань та підвищення компетенції батьків у сфері виховання своїх дітей з особливими освітніми потребами, розв’язання проблеми конструктивного діалогу між батьками та фахівцями.

Після пленарного засідання відбувся круглий стіл, на якому учасники конференції обмінялися практичним досвідом ефективного співробітництва фахівців і батьків у процесі навчання та виховання дітей із порушеннями психофізичного розвитку. З повідомленнями виступили: Крижанівський В. Є., керівник РЦ «Шанс» (м. Біла Церква); Ніколаєв М. С., директор Навчально-реабілітаційного центру «Джерело» (м. Львів); Василенко О. В., педагог, мати дитини з інвалідністю; Заботкіна А. І., директор Центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів (м. Кіровоград); Олієвська Л. Р., директор Бродівського реабілітаційно-педагогічного центру «Струмок»; Самсонова Л. С., керівник Центру реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Родина» (м. Київ); Погорєлая А. Л., представник РЦ «Акмеа» (м. Київ); Ханзерук Л. О., доцент кафедри психокорекційної педагогіки ІКПП НПУ та інші.

Олександра ДУДКО,

Прес-служба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter